Vragen?

Altijd welkom om vragen te stellen na de dienst!

Romeinse weg naar verlossing

Romeinen 3:10 Er is niemand rechtvaardig, ook niet één.

Romeinen 3:23 Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God.

Romeinen 6:23  …het loon van de zonde is de dood…

Romeinen 6:23 …maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.

Romeinen 5:8 God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.

Romeinen 10:9 Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden.

Romeinen 10:13 Want ieder die de Naam van de Heere zal aanroepen, zal zalig worden.

Romeinen 5:1 Wij zijn dus als rechtvaardigen aangenomen op grond van ons geloof en leven in vrede met God, door onze Heer Jezus Christus.

Romeinen 8:1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn.

Romeinen 8:38-39 Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere. 

Evangelie in een notendop

Heb ik ooit gezondigd?

Romeinen 3:10:  Er is niemand rechtvaardig, ook niet één.

Romeinen 3:23: Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God.

Ja dus. We hebben gezondigd. Wie in zijn eigen hart kijkt beseft dat hij niet altijd even eerlijk is geweest. Leugentje om bestwil, iets verzwijgen, spieken op school, belastingaangifte, noem maar op, ieder kent zijn eigen zwakte. Noem het gerust zonde. Is dat erg?

Romeinen 6:23 Want het loon van de zonde is de dood, maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.

Kolossenzen 2:13 …hoewel gij dood waart door uw overtredingen…

Er komt een moment waarin verantwoording zal afgelegd worden: 

Hebreeën 9:27 En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel.

Is er dan geen oplossing voor mij? In onze zondige toestand kunnen we niet voor God verschijnen. God voorzag zelf in de oplossing.

Romeinen 5:8 God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.

Johannes 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebben.

Romeinen 3:23-25 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, en worden om niet (gratis dus) gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus. Hem heeft God voorgesteld als zoenmiddel door het geloof, in zijn bloed, om zijn rechtvaardigheid te tonen.

Wat is er met mij gebeurd?

Wat Is Er Met Mij Gebeurd.pdf

Archiefversie van de vorige website